Pozabljamo z lahkoto, da si nekaj zapomnimo, pa potrebujemo precej več energije. Preverite nekaj preprostih nasvetov in zvijač, kako izboljšati svoj spomin.

Prepričanje, da imamo slab spomin, je prva napaka. Če imate težave s spominom, poskusite najprej določiti, kdaj so se začele pojavljati in zakaj. Šele ko boste prišli do vzroka, ki vas omejuje v tej smeri, ga lahko odpravite. Je to stres, premalo spanja, nezanimanje za določeno dejavnost, ki jo opravljate?

Nasveti za izboljšanje spomina najpogosteje poudarjajo, da si je stvari dobro zapisati. A to ni vedno najboljša rešitev. Kaj kmalu lahko namreč postanete odvisni od svojih tedenskih planerjev, nakupovalnih seznamov, imenika itd. Stvari, ki so sicer zelo koristne, pa ne pripomorejo k treningu vašega spomina. Zato je prvi nasvet ta, da si za spremembo poskusite nekatere stvari le zapomniti, ne pa tudi zabeležiti.

Ponavljajte, ponavljajte

Tako težko si je zapomniti nekaj, kar slišimo le enkrat. Kako pa je mogoče, da skoraj vsi znamo na pamet svojo telefonsko številko? Najbrž zato, ker smo jo že kar nekajkrat ponovili. Zato si neobsežne podatke (naslove, telefonske številke, termine sestankov itd.) večkrat ponovite in šele nato (za vsak primer) zapišite. Če se učite in bi si radi zapomnili čim več prebrane snovi, poskušajte z zbranim in glasnim branjem, nato pa prebrano obnovite s svojimi besedami vsaj dvakrat.

Težka hrana obremeni naš želodec – pa tudi možgane

Pred pomembnimi sestanki, učnimi urami in podobnim se odrecite obilnemu obroku, temveč raje pojejte kaj hranljivega, a lahkega in osvežilnega. Energija, ki jo boste potrebovali, bo šla v nasprotnem primeru v proces presnove.

Organizirajte se

Koliko opravkov vas čaka vsak dan? Kako si boste vse zapomnili – pa še vključili nove informacije, do katerih boste prišli? Vse bo šlo kot po maslu, če se boste dobro organizirali. Za to pa boste mogli svoje možgane trenirati na čisto poseben način – z mentalnimi miselnimi vzorci. Zjutraj zbrano ponovite, kaj vse vas čaka v prihodnjih osmih urah. Ko v nadaljevanju dobite nove naloge in opravke, jih vključite v že obstoječ “miselni vzorec”. Najučinkovitejši boste, če boste to storili glasno ali vsaj polglasno. Pazite na sistematičnost in uporabo le ključnih besed.

Četudi se boste sami sebi zdeli smešni, vztrajajte. Trenirajte svoje jutranje monologe in se pazljivo opazujte – ali ste še odvisni od zapiskov?

vir: antena.si

Leave a comment